L'espoliació per part de l'estat espanyol a les Illes Balears des de l'any 1995 fins ara és de 98.313.013.362,88 €

L'ASM s'adhereix a la concentració de 26 d'octubre contra la LOMCE i el mal finançament

Publicat el 24-10-2016

No a la LOMCE

L'Assemblea Sobiranista de Mallorca comunica la seva adhesió a la concentració del proper dimecres, 26 d'octubre, convocada per les entitats educatives per rebutjar la LOMCE i les revàlides i reclamar un finançament just, la fi de les retallades i un millor pressupost educatiu.

Consideram intolerable que el govern espanyol en funcions continuï desplegant la LOMCE, una llei que en paraules de l'exministre Wert està pensada per "espanyolitzar" els alumnes, envaeix les competències educatives de les Balears, imposa uns currículums que neguen la nostra realitat històrica, lingüística i cultural, sotmet els alumnes a unes revàlides antipedagògiques, injustes, cares i innecessàries i obliga les famílies a gastar doblers en llibres nous impedint-ne la reutilització.

Compartim també la necessitat d'un finançament just, al temps que advertim que és inútil esperar que arribi per decisió del govern espanyol de torn, sigui quin sigui el seu color polític. Tal com ho demostren tres segles d'espoli fiscal, Madrid continuarà apropiant-se de l'esforç productiu dels ciutadans de les Balears mentre no disposem de sobirania política i econòmica.

Feim una crida a les entitats que convoquen la concentració, per tant, a sumar-se a la reivindicació del dret a decidir, per tal de poder gestionar els nostres imposts i destinar a l'ensenyament el pressupost que es mereix.

Cristòfol Soler
President de l'Assemblea Sobiranista de Mallorca