L'espoliació per part de l'estat espanyol a les Illes Balears des de l'any 1995 fins ara és de 98.113.913.236,41 €

L'ASM demana als partits de país que no commemorin la constitució espanyola

Publicat el 05-12-2016
Constitució espanyola, res a celebrar

L'Assemblea Sobiranista de Mallorca demana als partits de país, és a dir aquells que tenen el centre de decisió aquí i no a Madrid, que no acudeixin als actes d'homenatge a la constitució espanyola perquè no hi ha res a celebrar.

La constitució espanyola no només no ens garanteix una veritable autonomiaignora el cost de la insularitat i relega la nostra llengua a un estatus de tercera divisió, des del moment que estableix el "deure" de conèixer el castellà però no el català, sinó que, a més a més, és sistemàticament incomplerta quan diu que l'Estat ha de promoure "una distribució de la renda regional més equitativa" (Art. 40.1), quan en realitat el 48% dels nostres imposts, uns 3.500 milions d'euros, se'n van a Madrid i no tornen; o quan diu que "la riqueza de las distintas modalidades lingüísticas de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial respeto y protección" (Art. 3.3) al mateix temps que colonitza el nostre dial televisiu amb trenta-tres canals en castellà, impedeix la recepció de canals en català, i no emprèn cap mesura de defensa i promoció de la nostra llengua.

Per tot plegat, la millor manera de reivindicar els nostres drets com a poble el proper 6 de desembre consistirà en aprofitar l'ocasió per denunciar el tractament colonial que l'estat espanyol dispensa a Mallorca i les Illes Balears.

Cristòfol Soler i Cladera
President de l'Assemblea Sobiranista de Mallorca