L'espoliació per part de l'estat espanyol a les Illes Balears des de l'any 1995 fins ara és de 98.369.437.846,94 €

L'ASM DIFON UN PROTOCOL D'ACTUACIÓ DAVANT LES AGRESSIONS LINGÜÍSTIQUES

Publicat el 30-07-2020

L'Assemblea Sobiranista de Mallorca ha difós un protocol d'actuació davant els casos reiterats de maltracte lingüístic de què són víctimes els mallorquins, tant a establiments comercials com a l'administració. Es pot consultar AQUÍ.

El protocol recomana actuar amb calma i demanar ser atesos per una altra persona si contesten "no te entiendo", recorda que parlar en català és un dret legal establert a l'Estatut d'Autonomia i dóna pautes a seguir en cas que no es respectin els drets lingüístics, entre altres la comunicació dels fets a la Direcció General de Política Lingüística. L'ASM ofereix l'adreça de correu denuncies@assembleamallorca.cat per fer-hi arribar els fets ocorreguts, amb el compromís de fer-los arribar als mitjans i compartir-los amb altres entitats en defensa del català, com l'Obra Cultural Balear i la Plataforma en defensa de la Llengua, a fi de dur un registre el més complet possible.

L'ASM continua considerant el rei espanyol Felipe V com a principal responsable de l'onada d'agressions lingüístiques, arran del famós discurs del "a por ellos" de 3 d'octubre de 2017, i li exigeix que insti públicament els castellanoparlants a respectar la llengua dels mallorquins. Al mateix temps, denuncia que ha rebut el silenci per resposta de la delegada colonial del Govern espanyol, Aina Calvo, a la petició d'una entrevista per tractar aquest tema.

Palma, 30 de juliol de 2020

Secretariat de l'Assemblea Sobiranista de Mallorca