L'espoliació per part de l'estat espanyol a les Illes Balears des de l'any 1995 fins ara és de 98.350.126.326,22 €

Comunicat sobre l'atemptat de Barcelona

Publicat el 18-08-2017

Faig públic aquest comunicat a petició de l'Assemblea Sobiranista de Mallorca, mitjançant el seu Secretariat, entitat a la qual pertanyo i m'ha donat tot el seu suport en els greus moments que hem patit les persones que hem viscut en primera persona l'atemptat perpetrat a Barcelona.

No explicaré els detalls que desgraciadament acostumen a suscitar l'interès de la gent més propera al sensacionalisme. Allò que sí vull deixar palès és que quan vaig ser conscient que fugia d'un acte violent del qual encara no en coneixia la magnitud, la resta de gent que també en fugia no tenia a efectes externs, cap nacionalitat. Era gent innocent fugint de fanàtics i assassins.

Aquelles hores que vàrem haver de romandre tancats, en el meu cas a un establiment a la cruïlla oposada a la Rambla de Plaça Catalunya, les vaig compartir amb persones d'arreu del món, també de trets àrabs. Crec que aquest és un detall que no hem de passar mai per alt com a societat. Si ho feim, estarem actuant com desitgen els fanàtics que han duit a terme l'atropellament massiu.

La violència no es troba dins cap ètnia, dins cap religió, dins cap cultura, ni ideologia, ni llengua. La violència és allò que utilitza la gent irracional per aconseguir els seus objectius i poc té a veure amb el seu origen. Si desitjam una societat que visqui en pau i llibertat, valors pels quals vaig decidir un dia formar part de l'Assemblea Sobiranista de Mallorca, hem de combatre la irracionalitat amb racionalitat, la violència amb pau, i distingir molt bé qui és culpable i qui és innocent. I aquesta distinció no la farem bé si fixam l'atenció en el color de pell i la manera de parlar.

Som gent de seny i de pau. Ara ens toca defensar-ho i demostrar-ho.

Neus Sánchez

Neus Sánchez,